Rozhodli jste se vstoupit do světa podnikání? Abyste takzvaně nechytali ryby v prázdném rybníce, měli byste provést několik kroků směrem k úspěšnému podnikání. Kromě toho, že byste měli mít vypracovaný finanční plán, což je jen pro sledování úspěšnosti podnikání po finanční stránce, je třeba, abyste také vypracovali podnikatelský záměr či takzvaný podnikatelský plán. Bez toho nejspíše nezískáte investory a případně ani úvěry, které byste si chtěli od banky vzít. Proto je třeba si podnikatelský záměr opravdu vypracovat, protože vám pomůže k úspěšnému podnikání.
Co je to podnikatelský záměr?
Nabízí se však otázka, co to vlastně je podnikatelský záměr. Podnikatelský záměr je vlastně sepsání toho, kam míříte, kam se svým byznysem plánujete jít, co budete dělat. Je to zkrátka ujasnění toho, proč se do podnikání pouštíte. A jak jsme zmínili, takový podnikatelský záměr vám může získat celou řadu investorů, kteří by vám třeba chtěli pomoct s financováním podniku. Aby vám však investoři do toho šli, musí vědět všechno o záměru, jaký máte.
Otázky, které musí být zodpovězeny v podnikatelském záměru
Či také jinými slovy vám tyto otázky napoví, co v takovém podnikatelském záměru nevynechat a co musí jednoznačně obsahovat. V podnikatelském záměru musí být obsaženo to, co na trhu nabízíte. Jakou potřebu, řešení nebo službu si produkt nabízíte ostatním? Je to prodej bylinek nebo biopotravin? Zapracujte to do podnikatelského záměru stejně jako to, kdo je vaše cílová skupina. Je vaší cílovou skupinou mladá generace nebo spíše starší lidé ve věku od šedesáti let?
Také je důležité, abyste věděli, proč má služba nebo produkt šanci se prosadit na trhu, jaká je případná výhoda v porovnání s konkurencí. Nezapomeňte napsat ani to, za kolik budete službu nebo případně produkt nabízet a prodávat.
Stejně tak je důležité, abyste věděli, kdy a kdo – jaká je časová realita vašeho podnikání, kdo bude hlavní osoba, která podnikání zrealizuje?